8 mars 2012

I min bokhylla: C

Det här med titlar som börjar på bokstaven C var ju inte helt lätt, men jag hittade några stycken till slut.Har ni några i era bokhyllor?


Cirkeln av Mars Strandberg och Sara Bergmark Elfgren finns väl i alla bokhyllor, känns det som. Så även i min.

Cigarett, pool, volt av Per Hagman minns jag faktiskt inte vad den handlade om. Så stort intryck gjorde den.

Coraline av Neil Gaiman finns självklart i min hylla. Jag älskar den.

Cirkusflickan av Camilla Lagerqvist handlar om en flicka som vid sex års ålder blir såld av sin mamma till en cirkus. Det är en stenhård tillvaro där flickan saknar sin mamma, men också får nya vänner. Riktigt bra bok som faktiskt innehåller lite ljusglimtar också.

City of Bones av Cassandra Clare står också i hyllan, tillsammans med City of Glass, City of Ashes och City of fallen angels.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar