1 oktober 2015

Another day (Every day #2)



Jepp, jag lever! Jag har haft en riktg lässvacka ett tag nu, men nu börjar läslusten komma tillbaka!


Om ni läst Every day av David Levithan så vet ni att A som är bokens huvudperson vaknar upp i en ny kropp varje dag. Hela sitt liv har hen levt så. Utan riktiga föräldrar, vänner eller fast punkt tar A helt enkelt en dag i taget.
Allt förändras dock när A möter Rhiannon och blir kär. 

Another day får vi hela historien ur Rhiannons synvinkel. Från det att hennes pojkvän en dag uppför sig helt annorlunda och ger henne den bästa dagen på mycket länge, till det att hon får reda på att personen hon umgicks med den dagen egentligen var A.
När hemligheten avslöjas så vet hon till en börja inte vad hon ska tycka. Hon känner sig lurad, förvirrad och lite chockad. Så småningom växer hennes känslor för A, men hur ska hon kunna hantera att vara kär i någon som varje dag är en ny person på utsidan? Någon som är tjej och kille om vartannat och aldrig vet var eller vem hen är imorgon?
Visst, A är ju fortfarande A på insidan, men räcker det?

Jag älskade Every day, och jag gillar den här boken också. Det som blev lite tråkigt med den här är ju att jag redan vet allt. Jag har redan läst hela historien och jag vet hur det kommer sluta. Visst, Rhiannons tankar är intressanta, men jag tycker nog att jag hade velat ha ännu mer funderingar och chock. Nu känns det som hon accepterar detta väldigt snabbt och att det är ganska odramatiskt.
Jag vet inte om jag skulle kunnat vara så lugn och sansad om jag ska vara ärlig.

1 kommentar:

  1. Jag måste försöka läsa första boken som jag haft liggande hur länge som helst.

    SvaraRadera