17 juli 2015

Made for you


Eva vaknar upp i en sjukhussäng efter att ha blivit påkörd av en bil på väg hem från en fest. Hon är blåslagen och bruten, men det konstigaste är dock att när någon rör henne så får hon visioner som visar deras död.
Först tror hon bara att det är något tillfälligt, men snart inser hon att det faktiskt verkar stämma, och att hennes vänner är i fara.
När en av hennes barndomsvänner hittas död efter en bilkrasch så börjar Eva koppla ihop det som hänt. Var hennes egen olycka verkligen bara en olycka? Visionerna visar henne fasansfulla saker, och snart inser hon att någon försöker lämna meddelanden till henne med hjälp av blommor och döda kroppar.

Vem är det, och finns hen i hennes närhet? Kan hon lita på någon alls?

Jag vet inte varför jag trodde att det här skulle vara en fantasybok. Kanske för att det är det enda jag läst av Melissa Marr tidigare, men det här är istället en väldigt välskriven och creepy thriller.
Jag satt och misstänkte alla hela tiden, och boken känns lite som ett avsnitt av Criminal minds.

Extra plus för att man i vissa kapitel får följa mördaren och höra hens tankar.

Riktigt positivt överraskad av den här boken och kan rekommendera den varmt.

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig hört talas om boken, men den verkar ju riktigt spännande! :)

    SvaraRadera