6 maj 2012

Torka aldrig tårar utan handskar


Åh, jag dör nästan lite av lycka!
Nytt från Jonas Gardell, för första gången sedan Jenny kom 2006.
Serien heter Torka aldrig tårar utan handskar, och det ska bli tre delar. Första boken Kärleken kommer i juli, och jag väntar redan.

Jag vet inte när jag läste min första Gardell-roman, men jag var ung och fastnade direkt för hans vackra och ärliga språk. Han är inte rädd för stora känslor och brutalt ärliga tankar och händelser.

HÄR kan du se ett klipp där Jonas Gardell själv berättar om böckerna.

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart!

    Jättetack för länkningen till klippet på Svt, hade helt glömt bort att jag skulle titta på det. Tänk att man kan bli helt tårögd här på jobbet, bara efter tre minuters klipp. Älskade, fina Jonas.

    SvaraRadera