5 augusti 2012

Efter besök på sf-bokhandeln


Idag kom jag hem från tre underbara dagar i Stockholm där jag spenderat tiden med mina fantastiska vänner på Pride-festivalen. Jag hann också med en planerad och efterlängtad tripp till sf-bokhandeln där jag kunde ha blivit exakt hur fattig som helst.
Jag stoppade dock mig själv efter bara tre böcker, men det är tre stycken som jag är väldigt nöjd med.

Clockwork prince av Cassandra Clare hade jag planerat att köpa om jag hittade den i rätt format, och det gjorde jag. Hurra!

Steampunk! är en samling av berättelser av författare som Holly Black, Cassandra Clare och Libba Bray, plus massor av andra som jag inte kännere igen. Ska bli väldigt spännande, och boken är så snygg! Bilderna gör den inte rättvisa, men jag älskar ryggen på den. Väldigt fin.

The Peculiars av Maureen Doyle McQuerry fastnade jag för på grund av det skitsnygga omslaget, och sedan när jag läste på baksidan så blev jag ännu mer intresseread. Verkar väldigt bra.
Nu ska jag bara hitta min läslust igen. Jag är lite peppad faktiskt.

Någon som läst nån av böckerna?



1 kommentar:

  1. Jag har inte läst någon av dessa men har varit inne på SF-bokhandeln flertalet gånger och pillat på Steampunk. Håller med dig att gå in i den affären är inte bra för ekonomin alls, man skulle kunna köpa upp allt ;)

    SvaraRadera