12 september 2012

I min bokhylla: I

 

Vi har kommit till bokstaven I när det gäller titlar i min bokhylla, och det visade sig att jag hade ganska många, dock har jag inte läst alla. Jag upptäcker varje gånga jag gör ett sånt här inlägg hur många olästa böcker som står i mina hyllor. Suck, kanske borde rensa lite...

Anyway, här är de, titlarna på I:

Inte som andra döttrar av Deborah Spungen tycker jag så mycket om. Jag läste den första gången när jag lånade den ur min storasysters rum som tonåring och fastnade direkt. Det är en sann historia om Nancy Spungen som var tillsammans med Sid Vicious i punkbandet Sex Pistols. 1979 hittades hon, 20 år gammal knivhuggen till döds på en hotelltoalett, och hennes pojkvän anklagades för mordet. Det här är hennes mammas berättelse.

Ismarkens krona av Stuart Hill är en fantasybok som jag inte läst. Köpte den utgallrad på biblioteket. Någon som läst den?

Idoru av William Gibson har jag heller inte läst. Tror att den kan vara ett Myrorna-fynd. Den utspelar sig i ett futuristiskt Japan och handlar om en datorsimulerad och älskad popsångerska. Tyckte den lät spännande, men nu vet jag inte...

Isak & Billy av Kristofer Folkhammar är en bok om ett förhållande mellan de två titel-personerna. De är väldigt olika och jag orkade inte ens igenom den, mest pga Isaks ständiga ångest.

Immortal remains av Rook Hastings köpte jag för 10 kr tillsammans med del 1 som heter Nearly departed. Den har jag börjat läsa, men jag fastnade inte riktigt. Kanske provar igen senare.

Ironside av Holly Black är del 3 i en serie. Jag har läst första boken Tithe (Mörkrets tjänare) på svenska, och gillade den jättemycket. Den handlar om älvornas grymma värld, och jag trodde att det här var del 2. Måste väl köpa och läsa den innan jag kan ta mig an denna.

I häxjaktens skugga av Sarah Singleton utspelar sig år 1586. Elizabeth träffar en flicka i skogen, och det visar sig att hon levt gömd sedan hennes mamma anklagades för att vara häxa och avrättades. Jag gillar Sarah Singleton's böcker och kan verkligen rekommendera Damen under isen.

Is he or isn't he? av John Hall handlar om bästa vännerna Anthony och Paige som båda är kära i Max som verkar vara den mest fantastiska killen i världen. Nu återstår bara frågan om vem som kan få honom. Är han gay eller inte? Vem har chansen att fånga honom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar