27 januari 2013

Snövit

Nu har jag äntligen köpt Bröderna Grimm's klassiker Snövit som fått nya bilder av illustratören Benjamin Lacombe.



Alltså, vad kan jag säga om den här boken förutom att illustrationerna är helt fantastiska! Boken är stor i formatet. Större än jag hade väntat mig, och det gör det hela bara ännu bättre.
Texten följer den riktiga Snövit-historien, men den hade kunnat säga nästan vad som helst, för bilderna var det som fångade min blick så fort jag vände sida. Här kommer några smakprov (och ursäkta blixten i bilderna. Kameran och jag är inte sams).





Den här sista är min favorit, även om den är en av de få svartvita bilderna i boken. Jag älskar nämligen träd, och det här uppslaget vill jag ha som tavla! Ge mig! Det enda som irriterar mig är att det är en skarv i mitten. 

Sammantaget en bok som jag älskar och som nu fått en bra skyltplats i bokhyllan. 

1 kommentar:

  1. Herregud vilka vackra illustrationer! Jag gillar verkligen den i vattnet med de vita fåglarna..!

    SvaraRadera