20 mars 2015

Hansel and Gretel, Gaiman style


Alltså, jag vet inte riktigt om jag är så imponerad av den här som jag hade önskat.

Historien är väldigt kortfattad och ganska rakt på sak utan krusiduller. Redan på första sidan saknar jag de extra fina formuleringarna och den creepy stämning som Neil Gaiman brukar kunna ha.
Inte ens bilderna imponerar ögonen ur mig.
Det var länge sedan jag läste Hans och Greta, och den här fräschade upp minnet på mig, men annars var den en ganska stor axelryckning om jag ska vara ärlig. De är snyggare så här på dataskärmen, för i boken var det mest svart och svårt att se detaljerna.


Plus dock för efterordet där vi får lite extra fakta om hur historien om Hans och Greta uppstod och hur den har förändrats genom åren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar