10 juni 2011

Dag 1-9

Dag 1- Bästa bok från förra året:
Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist
Han upphör aldrig att imponera på mig med sina böcker. Lilla stjärna är vacker, hemsk och ganska sorglig.

Dag 2- En bok jag läst fler än tre gånger:
Ibland bara måste man av David Levithan
Min bästa feel-good-bok. Gillar som fan.

Dag 3 och 4- Min favoritbokserie och favoritbok i serien
Den mörka materian av Philip Pullman
Jag älskar alla delarna (Guldkompassen, Den skarpa eggen och Bärnstenskikaren) men jag tror ändå att del 2 är min favorit.

Dag 5- En bok som gör mig glad:
Ibland bara måste man av David Levithan

Dag 6- En bok som gör mig ledsen
Efter kraschen tog jag mig samman, bredde ut mina vingar och flög iväg av Joyce Carol Oates
Jag kan helt enkelt inte läsa den utan att gråta, men jag ler lite genom tårarna också. Men bara lite.
Älskar titeln också.

Dag 7- Mest underskattade bok:
Naiv.Super av Erlend Loe
Älska!

Dag 8- Mest överskattade bok:
Shit, den var svår. Jag är säker på att jag skulle kunna svara DaVinci-koden om jag hade läst den.

Dag 9- En bok jag inte trodde att jag skulle tycka om men älskade:
Hela I morgon när kriget kom-serien av John Marsden
Jag blev pålurad den och var oerhört anti eftersom jag hatar krigsböcker, men oh, så bra de är!

Så, dag 1-9 i snabb sammanfattning. Resten av juni ska bli exemplarisk. Jag lovar.

3 kommentarer:

  1. Lilla stjärna älskade jag med =)

    Den mörka materian känner jag att jag måste läsa om, fast på engelska denna gång, älskade första boken men fastnade inte för 2an... minns inte varför, var några år sedan.

    Erlend Loe har jag bara läst halva Blåst och den förstod jag mig inte alls på. Har du läst den?

    SvaraRadera
  2. Japp. Jag har (nästan)läst Blåst, men den är nog det sämsta han skrivit. Jag läste inte ens ut den tror jag. Naiv.Super är skruvad, och man behöver över lag lite konstig humor för att gilla hans böcker. :)

    SvaraRadera
  3. Själv tycker jag att jag har väldigt skum humor jag med, så kanske ska försöka mig på den då och inte ge upp bara för att blåst var dålig ^^

    SvaraRadera