5 juli 2011

Det går trögt nu...

Det är lite stiltje på bloggen just nu, och även i min läsning.
Visst, jag läser, men det känns som att jag inte kommer någonstans. Visserligen har jag flera böcker på gång, men ingen lyckas riktigt fånga mig, och därför blir ingenting utläst. Jag bara läser lite här och lite där.
Jag håller bla på med:


Water for elephants (eller Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow som den ju egentligen heter)
av Sara Gruen är pärlan i gänget och den enda som fortfarande får mig att vilja fortsätta läsa.

Love is the higher law av David Levithan är faktiskt också ganska bra och handlar om tre personer vars liv flätas samman efter 11:e september-attacken.

Oskyldiga? av Anne Cassidy. Jag gillar vanligtvis Anne Cassidys böcker. De är alltid spännande och psykologiska, men den här är lite tråkig.

Willow av Julia Hoban har jag hållt på med länge. Den är bra, men ganska jobbig att läsa eftersom den handlar om en tjej som mår väldigt dåligt och skär sig för att orka handskas med sina föräldrars död.

Skulduggery Pleasant: Bistra tider av Derek Landy är ganska trög, men den är mitt i en serie och jag vill veta hur det ska gå!


2 kommentarer:

  1. Känner igen mig, jobbigt när man bara fastnar.
    Vill läsa massor idag men lyckas bara läsa några få sidor sen går det inte längre..

    SvaraRadera
  2. Sv; Tack, detsamma! Du kanske kan ta dig till Göteborg till Bokmässan? Författarna till Cirkeln kommer dit då också :) Plus att Bokmässan i allmänhet ju är helt underbar, haha. Ha det bra!

    SvaraRadera