21 oktober 2011

Åter från Holland

Ursäkta min fråvaro, men jag har varit i Amsterdam hela veckan och fått inspiration från deras barnbibliotek. Nu är jag och en massa andra bibliotekarier fulla av nya idéer och tankesätt och mitt huvud känns lite rörigt.
Jag hade såklart med mig lite läsning för att kunna läsa på planet och på hotellet på kvällarna, men det blev ju ingenting av med det. Vi har haft fullproppat schema hela dagarna och har klivit in på hotellrummet efter tio nästan varje kväll. Jag tror att jag allt som allt läst 10 sidor.
För att kompensera detta så har jag tänkt på barn- och ungdomsböcker hela veckan på vår resa genom åtta av Amsterdams och grannstädernas bibliotek. Jag har också spenderat övrig tid med att prata böcker med min rumsgranne från Örebro.
Det har varit en fantastiskt rolig vecka, men nu måste jag vila eftersom jag dessutom jobbat idag. Normala människor hade ju tagit semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar