18 februari 2012

Trevlig kväll på Bonnier Carlsen


I torsdags kväll spenderade jag kvällen på förlaget Bonnier Carlsen med Prosa och Marmelad vilket är en slags bloggcirkelträffar. Vi hade fått i uppdrag att läsa Resten får du ta reda på själv av Lauren Oliver, som också var med oss via Skype. Otroligt charmig författarinna, det där.
Det var roligt att höra alla synpunkter om boken, och dessutom fick vi finfint fika med stenugnsbakat bröd och ostar och marmelader, för att inte tala om makronerna. Sjukt gott.
Tyvärr missade jag Lina Forss som skulle prata om sin bok Kär i kärleken, pga att SJ tagit bort det bästa tåget mellan Stockholm och Västerås. Jag har dock hört en massa om boken innan, eftersom jag ju trots allt jobbar på bibliotek.

Med oss hem fick vi en mer än överfull goodiebag, innehållandes Kär i kärleken, Varma kroppar av Isaac Marion, body butter från Body Shop, mineralvatten, thé och en massa annat. Dessutom ska BonnierCarlsen snart trycka Lauren Oliver's tidigare bok Delirium på svenska, och vi fick med oss det svenska manuset, trots att det inte är färdigredigerat. Vi är först med att få läsa den på svenska. Trevligt.
En riktigt mysig kväll var det, och jag hann tyvärr inte snappa upp namnet på alla bokbloggare som var där, men jag vet att jag tänkte "Den läser jag!" flera ggr när alla presenterade sig.
Dessutom har jag fortf ingen kamera, så jag lånade dessa två bilder av Katarina Ljungdahl som fotade alla som kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar