14 februari 2012

Påbörjat och inte påbörjat

Gaah! Jag har ett problem! Jag är ju en sådan som läser flera böcker samtidigt, men nu är de påbörjade böckerna så många att jag blir stressad. Speciellt eftersom den olästa högen blir större och större för att jag inte han stoppa mig själv från att handla. Dessutom är det en del av dem som är lite sega.

Just nu är jag mitt i:

Nära av Roderick Gordon
Lögner av Michael Grant
Oksa Pollock av Anne Plichota (den här gillar jag!)
Det vita mörkret av Geraldine McCaughrean
Jakten på WondLa av Tony DiTerlizzi
Smaragdernas bok av John Stephens
Skuggvandrare av Magnus Nordin
Mörkret av Angie Sage
Resten får du ta reda på själv av Lauren Oliver
The double life of Cassiel Roadnight av Jenny Valentine

Igår läste jag äntligen ut City of fallen angels, vilken inte var lika bra som de tidigare tre, men ändå underhållande. Detta beror mest på karaktärerna har jag märkt. Jag gillar dem som fan.
Resten får du ta reda på själv ska läsas ut idag på lunchen, och sedan ska jag försöka att läsa ut de flesta av dessa innan jag påbörjar något nytt.

I olästa högen ligger bl.a.

Clockwork Angel av Cassandra Clare
Book Girl and the corrupted angel av Mizuki Nomura
Withering thights av Louise Rennison
Lord of  Misruel av Rachel Caine
Döda flickors dans av Rachel Caine (som jag visserligen läst på svenska, men...)
Hungerspelen av Suzanne Collins (som jag ska läsa om innan filmpremiären)
Solace of the road av Siobhan Dowd
Evig natt av Michelle Paver
Wings "a new kind of faerie tale" av Aprilynne Pike
Mortlock av Jon Mayhew
Revelations av Melissa de la Cruz
Nearly departed och Immortal remains av Rook Hastings
Once dead, twice shy av Kim Harrison

Flera av de olästa är sådana som jag köpte för 10 kr på Akademibokhandelns reabutik i Västerås, så därför är det rätt många böcker i olästa högen. Dessutom är det en del julklappar.

Så, hjälp mig.
När jag avslutat de påbörjade, vilka ska jag fortsätta med?
Har ni läst någon av dem?

1 kommentar:

  1. Har samma problem, fast min lista är inte lika lång. :) Jag ska också se till att avsluta alla böcker på min lista.

    SvaraRadera