15 mars 2012

I min bokhylla: E



När jag sett såna här inlägg på andra bloggar så verkar alla ha massor av böcker som börjar på E.
Jag har sex stycken. Och då har jag letat ordentligt.


Jonas Gardell gillar jag både som författare och som ståuppare, och jag äger såklart både En komikers uppväxt och Ett ufo gör entré.

En av dem av Ingrid Sandhagen är en fin bok om den första stora kärleken när man är kille och blir kär i en annan kille. Som ni kanske märkt så har jag massor av böcker med gay-tema, vilket beror på att det bor en inte så liten faghag i mig.

Every you, every me av David Levithan är en bok som är gjord tillsammans med en fotograf, och bilderna som huvudpersonen hittar i boken visas så att vi kan se dem. Väldigt trevlig idé.

Erebos av U. Poznanski har jag inte läst än. Den ligger i min olästa hög men ska tydligen vara väldigt bra. Om ett dataspel som drar in sina spelare i en hel del otrevligheter.

Ett litet hål i mörkret av Ingrid Olsson är vad jag kan minnas en fin liten ungdomsbok som tydligen inte lämnade något bestående intryck. Men jag minns att jag gillade den när jag läste den.

Har ni läst någon av dessa böcker, och vad tyckte ni i så fall?

1 kommentar:

  1. Erebos tyckte jag väldigt mycket om! Trots att jag knappt har något dataspelsvana alls.

    http://beroendeavbocker.blogspot.se/2011/11/erebos-av-ursula-poznanski.html

    SvaraRadera