14 mars 2012

Sympati, någon?


Satt och letade lite böcker på nätet en dag, och ramlade över en recension på en bok som verkade bra.
Den verkade ha allt som jag älskar att gotta mig i när jag läser, nämligen en ung gaykille i fokus, mobbning, identitetskriser och utanförskap, allt inbäddat i en rejäl dos ångest.
Dock fanns ingen omslagsbild, men jag beställde den ändå.
Så kom boken, och all sympati jag byggt upp för den här stackars huvudpersonen försvann på två sekunder.
Alltså, det här omslaget! Jag dör litegrann för att det är så pinsamt fult! Liksom, hur tänkte de? De bara: "Se ledsen ut nu! Nej, lite mer! Kläm fram en tår! Det måste synas hur otroligt himla jobbigt du har det! Nähä, kan du inte gråta? Det är lugnt, vi photoshoppar dit det efteråt."
Snälla, säg att det inte bara är jag som inte ens kan uppbåda minsta lilla sympati för omslagskillen! Jag kommer på mig själv med att hånskratta Moahahaha inne i huvudet när jag tittar på boken. Fan, jag som hade så höga förhoppningar på att få gotta ner mig i lite riktigt jobbig åh-jag-är-så-mobbad-så-jag-måste-gråta-ångest.
Jag kommer aldrig att kunna ta den här boken på allvar. Sorry.

1 kommentar: