5 mars 2012

I min bokylla: B

Dags för titlar på bokstaven B som jag har i min bokhylla.


Bad blood av Rhiannon Lassiter är en skräckbok som jag trodde skulle vara ännu mer otäck än den var, men jag gillade den mycket. Länge sedan jag läste den dock.

Bekantas bekanta av Mats Strandberg utspelar sig under 90-talets Stockholm. Kärlek, popstjärnedrömmar, dragqueens och en önskan att bli något och göra något av sitt liv.

Bärnstenskikaren av Philip Pullman är  tredje och sista delen i Den mörka materian, vilken är en av mina favoritserier.


Bläckhjärta av Cornelia Funke är en riktigt bra fantasybok. Jag äger såklart också Bläckmagi och Bläckdöd.

Breaking Dawn behöver väl knappast någon större beskrivning.

Boy meets boy är originaltiteln på Ibland bara måste man av David Levithan. Den har jag tjatat så mycket om så ni slipper nu.

Boktjuven av Markus Zuzak gillade jag jättemycket. Den är dessutom signerad av författaren. :)

Bad as I wanna be av Dennis Rodman. Jag spelade basket och var ett stort Rodman-fan när jag var tonåring. Boken är är biografi om hans galna liv.

Brothers av Ted van Lieshout är en fin historia om en kille som just förlorat sin bror. När han läser broderns dagbok upptäcker han att han levt ett hemligt liv, och att han var homosexuell.

Betrayed av P.C. Cast är tredje delen i vampyrserien House of Night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar