11 juli 2012

Hello Kitty måste dö


Beskrivning från förlaget:

"Jag hatar Hello Kitty. Jag hatar henne för att hon varken har mun eller vassa tänder, som riktiga katter. Hon kan inte äta, inte suga av någon, inte be någon dra åt helvete..."

Fiona Yu verkar vara en vanlig Hello Kitty - en välutbildad, väluppfostrad asiatisk-amerikansk ung kvinna - men under ytan revolterar hon mot de traditionella värderingarna.

För att slippa ansvara för familjens heder beslutar sig Fiona för att ta sin egen oskuld. Det leder till att hon återförenas med sin barndomsvän Sean Killroy, numera plastikkirurg med mödomshinnor som specialområde. Sean utmanar hennes uppfattning om vad man kan och får göra. Men hans erbjudande att ta hand om de oönskade äktenskapskandidater hennes far kommer släpandes med resulterar i en rad konstiga "olyckor".
Hur långt är Fiona beredd att gå för att få sina tänder och klor och befria sig från Hello Kitty-stereotypen?

_____________________________________________________

Alltså, vad ska jag säga om den här boken? Den är helt hysterisk, och galen och urflippad, men jag älskar den. Jag älskar Fiona, och jag älskar hennes skruvade syn på saker, och hennes förmåga att vara helt blazé oavsett vad som händer. Hennes kompis Sean ska vi inte ens tala om. Han är så out of control så att jag inte ens vet vad jag ska säga. 
Den här boken var inte alls vad jag hade tänkt mig, och när den var slut var jag faktiskt lite chockad över hur den slutade. Ni som läst den- känner ni samma sak?

Jaja, i vilket fall som helst- har du skruvad humor så lär du ju läsa den.

1 kommentar:

  1. Jag blev en smula chockad av hela boken. Först försökte jag förstå mig på boken, men sen bara njöt jag :) Riktigt bra! Och nej, slutet var ju inte vad jag hade tänkt mig, men med tanke på hur resten av boken var kanske det inte är så konstigt. Vilken skruvad historia...!

    SvaraRadera