2 oktober 2012

Bokmässan

I fredags var jag alltså på Bokmässan och sprang runt som en yr höna tillsammans med tusentals andra boknördar. Jag hade gjort mitt eget program med hålltider innan, men oj, vad svårt det var att hinna allt. Man fastnar ju så lätt på sträckan mellan det ena och det andra.
Hur som helst så hann jag med mina viktigaste punkter, vilka bl.a. var Sven Nordqvist, Erlend Loe och Lennart Hellsing. Mycket nöjd med detta.

 
Här är:
John Ajvide Lindqvist som pratade om sin nya bok som lät himla spännande.
Lennart Hellsing i sin urfina kostym.
Sven Nordqvist, som tyvärr inte var hälften så rolig som sina bilder, men ändå intressant.
Erlend Loe som jag verkligen gillar.

 
Lyckades också få en hel del böcker signerade av Lennart Hellsing, Sven Nordqvist, John Ajvide Lindqvist, Erlend Loe, Lene Kaaberböl, Harald Rosenlöw Eeg, Jenny Valentine och Björn Hellberg (som signerade till min mamma som fyllde år igår). Min dator vägrar för övrigt att skriva norska Ö, so ni får leva med svensk stavning.

 
Kom hem med en ordentlig bokhög (inte förvånande). Förutom de signerade så köpte jag också Liesl & Po av Lauren Oliver och Karma Boulevard av Anna Kerubi. 

 
Självklart behöver man ju ursöta anteckningsböcker också. Och söta knappar.
 
Det var en väldigt lång och intensiv dag, men jag klagar inte. Det var ju trots allt bokmässan...


1 kommentar:

  1. Åh Ajvide hade jag velat träffa och få något signerat av, har inte läst han senaste novellsamling. Den hade jag helt klart kunnat ha köpa. Men men nästa mässa!

    SvaraRadera