25 juli 2013

Dustlands- Rebellhjärta


Jag tyckte väldigt mycket om första delen i dystopi-serien Dustlands som jag skrivit om HÄR, och fortsättningen är kanske inte riktigt lika bra, men ändå fastnade jag totalt.

Det här visade sig vara en riktigt skön semesterbok efter att ha påbörjat flera olika böcker som inte fångade mig som jag hade hoppats.

VARNING FÖR SPOILERS!!!

Saba är på väg till Stora Vattnet för att möta Jack efter att de skiljdes åt i slutet av första boken. Hon, Lugh, Emmi och Tommo är på väg, även om Lugh är mer än förbannad för att hon litar på Jack. Det slår in en kil mellan tvillingarna och allt verkar bara bli värre och värre ju fler dagar som passerar.
Saba längtar till Stora Vattnet. Där ska de äntligen kunna slå sig ner. Världen är uttorkad, förstörd och farlig, men historierna om Stora Vattnet lovar gröna skogar, obegränsat med vatten och en fantastisk framtid.

Självklart blir det inte så enkelt. Vägen är farlig och bjuder på överraskningar i alla de former. Tontonerna som styr landet har förändrats. De är renare, mer organiserade, mer strukturerade och farligare än någonsin. Det ryktas om en ny ledare, kallad Stigfinnaren, och han har satt ett pris på Sabas huvud.

Nu vill jag veta hur det går ju! Ge mig del tre! Nu, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar