3 juni 2014

Neil Gaiman


Jag är smått lycklig över det här kan jag säga. Min favoritbok är signerad av Neil himself. Jag är ett stort fan, och just den här boken har jag lyssnat på 2-3 ggr med Neil som uppläsare. Helt briljant. 

Efter besvikelsen över att han inte skulle signera efter författarsamtalet på Kulturhuset tog jag beslutet att åka till Stockholm dagen efter också. Bussen var sen, tåget var sent, det var iskallt ute, jag halvsprang till sf-bokhandeln (där signeringen ägde rum) och lyckades få sista köbiljetten till signeringen! Sedan väntade jag, och väntade, och väntade. Och sen hörrni, sen fick jag mitt namn på en gravsten och stod där och log som en lycklig idiot innan jag halvt skuttade ut därifrån med boken tryckt mot bröstet i bästa boknördsanda. Bästa dagen ever.





1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att du fick biljett till Kulturhuset! Ville också gärna gå, men var lite sen med biljetterna ^^ Fick i alla fall min Ocean-bok signerad :D

    SvaraRadera