23 december 2014

Blue Lily, Lily Blue


Så, den tog slut ändå, tyvärr.
Jag blir alltid så kluven när jag läser riktigt bra böcker, för jag vill läsa och läsa, men jag vill inte komma till slutet.
Med Maggie Stiefvaters Raven Cycle-serie är det så med varenda bok.

Jag kan egentligen inte säga mycket om den här utan att spoila ungefär allt, eftersom det är del tre i serien, men jag kan säga att jag älskade den, även om jag inte älskade den lika mycket som The Dream Thieves (del två). Ronan är nämligen min favorit av karaktärerna, och det var alldeles för lite av honom i den här. :)

Som titeln säger, så är det alltså Blue som är huvudperson i den här boken. Hennes mamma är försvunnen och boken kretsar mycket kring sökandet efter henne.

Jag vet att många tycker att Maggie Stiefvater låter handligen dra ut på tiden och att hon är seg i språket, och jag förstår vad de menar, men jag äskar hennes språk, och jag älskar det långsamma tempot och alla sköna karaktärer, och då är jag ändå en sån som oftast vill ha ett ordentligt driv i böckerna jag läser.
Jag vill bara kliva rakt in i den här serien och bli bästis med allihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar