13 juni 2011

Dag 11-13

Shit, vad dagarna går fort! Att blogga varje dag blir verkligen en utmaning.
Iaf, här kommer tre dagar i en smäll.

Dag 10- En bok som jag hatade
Hatade? Verkligen? Jag hatar sällan något alls, och väldigt sällan böcker. Att inte gilla en bok är en sak, men hatade? Nej, jag hoppar nog över dagens uppdrag. Har ni böcker som ni hatat?

Dag 11- En bok jag älskade förut men inte längre
Oh, alla Kitty-böckerna! Jag älskade verkligen Kitty. Jag ärvde massor från min äldre syster och önskade mig de nya Kitty-böckerna till födelsedagar och julaftnar. Läste om min absoluta favorit Kitty och balettmysteriet förra året, och gud, man ska inte göra sånt. Den är inte bra. Men nostalgifaktorn är hög, och därför lever den ännu i min bokhylla.



Dag 13- Min favoritförfattare
Bara en? Allvarligt?!
Jag är ju ett stort fan av bilderböcker, och någon som jag alltid blir barnsligt förtjust av är Sven Nordqvist. Hans illustrationer är lysande (LYSANDE!) och jag skulle ge min högra arm för att ha hans talang.
Var är min syster? kan vara det mest briljanta i bilderboksväg någonsin.
Annars slukar jag allt av Johanna Nilsson, John Ajvide Lindqvist och David Levithan. Plus ungefär hundra författare till.


1 kommentar:

  1. Åh Kitty, ja dom böckerna var en favorit när man var liten, tror faktiskt också jag hade balettmysteriet som en av favoriterna i serien.

    SvaraRadera