14 juni 2011

Dag 14- Favoritbok av min favoritförfattare


Känns som att det här börjar bli lite tjatigt, men jag säger väl Ibland bara måste man igen då.
Jag älskar i princip allt som David Levithan skrivit (jag är lite svag för hbt-litteratur med jobbiga identitetsteman) och den här är verkligen en favorit. Dock innehåller den ju inga jobbiga stunder på det sättet eftersom Paul som är huvudperson är helt öppen med vem han är, och hela skolan verkar vara väldigt openminded. Tex så är deras quarterback även skolans dragqueen, och ingen säger emot henne/honom.
Kärlekshistorian mellan Paul och nykomlingen Noah är så härligt himlastormande så att jag nästan blir lite knäsvag, och när det går åt skogen så kommer Paul på det mest romantiska sättet någonsin för att rädda situationen.

Jag älskar att hans mamma gör pannkakor i form av delstater, att Noah's rum är det mest urflippade och coola jag hört talas om, att de dansar i bokhandeln, målar musik och att den lokala glassbaren heter I scream parlour och visar skräckfilm samtidigt som man äter blodröd glass med gelémaskar i.
Helt jävla ljuvlig bok, I tell you...

2 kommentarer:

  1. Är hemskt sugen på att läsa den boken =)

    Synd att den billigare pocketen är så ful :P

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Men tur att det svenska omslaget är så mycket snyggare än originalomslaget. Det är helt blått med tre små hjärtan på och texten "Boy meets boy", vilket är originaltiteln. Tråk!

    SvaraRadera