19 juni 2011

Dag 17-20

Som vanligt. Jag ligger efter.
Jag läser lite nu också faktiskt, dock mest mellanstadieböcker till onsdagens Läseklubb. Men snart ska ni nog få några riktiga recensioner. Jag läser bla Fyra dagar, fyra nätter av Morgan Matson.



Dag 17 – Favoritcitat ur min favoritbok
Jag har ett väldigt långt favoritcitat ur Den oändliga historien, men jag tror inte att jag orkar skriva ner det här. Dessutom har jag inte boken till hands just nu, men jag återkommer med sidnumret om någon är intresserad.
Annars älskar jag det här, ur Will Grayson, Will Grayson:

"I think about how much depends upon a best friend.
When you wake up in the morning you swing your legs out of bed and you put your feet on the ground and you stand up. You don't scoot to the edge of the bed and look down to make sure the floor is there.
The floor is always there. Until it's not."


Dag 18 – En bok jag blev besviken på
Jag älskar vanligtvis Aidan Chambers, men Det här är allt orkar jag inte riktigt med. Den är 844 sidor lång, och jag kommer bara inte igenom den. Tyvärr, för jag gissar att den egentligen är briljant, som allt annat av Chambers.

Dag 19 – Favoritfilmatisering
En filmatisering som jag var väldigt nervös inför var Imorgon när kriget kom (Tomorrow when the war began), men det visade sig att jag oroade mig i onödan. De allra flesta skådespelarna såg ut precis som jag hade föreställt mig dem, och miljöerna också. Jag vill ha fortsättningar. Typ 6 stycken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar