25 maj 2013

Clockwork Princess


Ja, jag vet. Det är mycket tjat om Cassandra Clare på den här bloggen, men böckerna är ju så himla bra!

I början när jag läste Clockwork Angel (första boken i prequel-serien The Infernal Devices) så var jag inte så himla imponerad, men det blev ju bara bättre och bättre. Det här är del tre, och troligtvis sista delen i den här serien, och också den helt klart bästa boken.

Jag gillar verkligen Will och Tessa, men framförallt tycker jag om Jem. Han är en sån himla sympatisk karaktär och jag vill liksom krama honom lite vid ungefär varannan sida.
Han är också inblandad i skälet till att jag grät mig igenom sista femtedelen av boken utan att kunna sluta. Jag måste nog snart lägga av med det där jag-gråter-aldrig-när-jag-läser, för det stämmer uppenbarligen inte längre. Jag börjar bli blödig på äldre dar. :)

Hur som helst, jag tänker inte säga nåt direkt om boken pga spoilers, men den var riktigt, riktigt bra!
Och om serien är slut här (vilket jag tror) så är jag nöjd, men lite ledsen över att behöva lämna 1800-talets Shadowhunder-värld.
The Mortal Instruments är fortfarande min favoritserie, men den här kommer tätt efter.

Vad tycker ni? Har ni läst The Infernal Devices?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar