10 augusti 2013

Jag hade en dejt med SF-bokhandeln

Förra helgen var jag i Stockholm för Pride festivalen och passade på att göra ett obligatoriskt besök på Science fiction bokhandeln. Det var ungefär 50 grader varmt i Gamla stan, och bokhandeln hade fortfarande inte skaffat någon fungerande ac. Allt var med andra ord som vanligt.

Trots detta så lyckades jag hitta det jag kom dit för och såklart lite till innan jag dog långsamma svettdöden.



Ingen har väl missat att jag är smått insnöad på Cassandra Clare, och nu hittade jag
The Mortal Instruments: City of Bones- The official illustrated movie companion 
Den är riktigt snygg! Det är glassiga bilder från inspelningen av filmen och roliga detaljer om hur filmen blev till. Jag har inte läst den ordentligt än, men utifrån bläddrandet jag gjort så gillar jag den.

The Mortal Instruments companion av Lois H. Green hade jag nog lite bråttom när jag plockade på mig. Nu när jag läser på baksidan så står det tydligt att "This book is not authorized by Cassandra Clare", vilket kan betyda att den kan innehålla vad som helst. Jag gillar inte riktigt när andra författare analyserar sönder serier, och jag antar att det är vad detta är. Vi får väl se.

En av böckerna jag var ute efter var The Infernal Devices: Clockwork angel som seriealbum.
Tecknaren heter Hyekyung Baek och han har gjort ett riktigt snyggt jobb. Den följer boken perfekt och jag sögs snabbt in i den.

Alice i Zombielandet av Gena Showalter har jag spanat på ett tag. Jag är lite nyfiken. Någon som läst den?

Den femte vågen av Rick Yancey är en dystopisk alien-attack-historia, vilken låter helt underbart. Jag har läst mycket bra om den här boken och ser verkligen fram emot att läsa den.

Farlig förmåga av Jessica Spotswood har jag också hört mycket bra saker om. Den har jag som lunchläsning på jobbet, men jag har inte hunnit så långt än. Gillar början i alla fall. Recension kommer senare.

Så, jag är nöjd. Jag skriver mer om böckerna när de blivit utlästa. Jag är sjukt pepp på de här, men just nu är jag mest irriterad för att inte Chris Colfer's The land of stories- The enchantress returns hann komma hem till mig före helgen! Ge mig boken nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar